اولین گام برای قدم گذاشتن در هر مسیری شناخت ماهیت و کاربرد آن علم یا دانش می‌باشد. در این پست با دانش زیبای ان ال پی و کاربردهای آن در زندگی بشر آشنا می‌شوید و نگاهی جدید برای ایجاد تغییرات مؤثر و لذت بخش در زندگی یاد خواهید گرفت و با مفهوم NLP چیست آشنا خواهید شد.


NLP چیست

اگر بخواهم به زبان ساده کاربرد روش NLP را شرح دهم، باید به مثالی که در کتاب کار ان ال پی به آن اشاره شده است بپردازم. روزی پسرک از مادرش می پرسد: مادر NLP دقیقا چیست؟ ماد می گوید: قبل از اینکه به این سئوال تو پاسخ دهم، از تو می خواهم بروی و از پدر بزرگ خود بپرسی که وضعیت درد پا و مفاصلش چگونه است؟ هنگامی که کودک از پدر بزرگ این سئوال را پرسید، او شروع کرد به نالیدن از مشکلات جسی و درد مفاصل و… در این شرایط مادر به کودک گفت یکبار دیگر به نزد او برو و درباره خاطره تولد خودت بپرس.
کودک این سئوال را از پدر بزرگش پرسید. در این شرایط خنده ای بر لب پدر بزرگ نشست و چند دقیقه ای از زمان تولد او و جشن و پایکوبی آنروز تعریف کرد و به کلی بیماری خود را از یاد برد. در این حال مادر رو به فرزند کرد و گفت: ان ال پی دقیقا همین کاری است که تو انجام دادی. هرگاه بتوانی با کلمات خود ذهن مخاطب را هدایت کنی و باعث تغییر احساسات او شوی، میتوانی بگویی که روش NLP را بخوبی آموخته ای…


ان ال پی چیست | آموزش رایگان Nlp

رابطه قانون جذب و NLP چیست؟ قانون جذب و nlp ( ان ال پی ) اعجاز قدرت کلام برای برنامه‌‌ریزی ذهن خود و دیگران است! پس از تحقیقات دامنه‌دار و وسیع ریچارد و جان به این نتیجه رسیدند که موفقیت فرمول مشخصی دارد و همه میتوانند به آن دسترسی داشته باشند و قابل‌ آموزش و یادگیرى ست. nlp را میتوان در یک جمله خلاصه کرد:
تکرار کارهای قبلی برابر است با نتایج قبلی و اقدام به انجام کارهای جدید نتایج جدید را به همراه دارد

شاید خیلی وقت ها شده که در صحبت های افراد موفق عبارت NLP به گوشتان خورده و نمی دانستید این جمله چه معنی می دهد و از کجا آمده و چطور این فرد با استفاده از آن به چنین موفقیتی دست پیدا کرده است. ما در این مقاله می خواهیم معنی و مفهوم ان ال پی چیست  را برای شما بیان کنیم و پیشنهاد شرکت در دوره های ان ال پی را بدهیم.

خانم مهدوی نسب متخصص بریف تراپی و مربی بین المللی NLP و شخصیت شناسی می باشند که برای شما عزیزان دوره های محدود ان ال پی و اناگرام را قرار داده اند. این دوره ها در زندگی و در رسیدن به اهداف بزرگ، کمک زیادی به شما می کند و راه رسیدن به آنها را هموار می سازد. این دوره ها به شما یاد می دهد که چگونه با دیگران رفتار کنید که آنها مجذوب سخنان شما شوند و کاری را که می خواهید انجام دهند.

دوره NLP نیز به شما کمک می کند که در شرایط شکست و نا امیدی باز هم امید و انگیزه داشته باشید تا به اهدافتان دست پیدا کنید.

NLP چیست؟

ان ال پی یا برنامه ریزی عصبی کلامی، علمی است که در وجود انسان تغییر و تحولاتی به وجود می آورد که باعث رشد فردی و اجتماعی هر فرد می شود و به او کمک می کند که به اهدافش برسد. این دانش در دهه ۱۹۷۰ میلادی توسط دانشجویانی با نام ریچارد بندلر و جان گریندر بنیان گذاری شده است.

تا اینجا NLP چیست؟ را تعریف کردیم، حال توضیح مختصری را در این باب بیان می کنیم. ان ال پی عملکرد میان ذهن و زبان و چگونگی تاثیر آن بر روی جسم و رفتار را بررسی می کند.

کاربرد ها و فواید NLP چیست؟

برنامه ریزی دوباره ذهن
تمرکز بیشتر بر روی استعداد ها و توانایی ها
کنترل گفتگو های ذهنی
تغییر دیدگاه و به وجود آمدن نگرشی تازه
کنترل بیشتر بر بروز احساسات
ترک عادت های بد و زشت
به وجود آوردن ارزش ها و باور های جدید
غلبه بر خاطرات منفی که در گذشته اتفاق افتاده است
مسئولیت پذیری و انجام فعالیت های خاص
تحکیم روابط عاطفی و عشق بین همسر
درمان ترس ها
افزایش عملکرد های ذهنی و جسمی

تاثیرات ان ال پی بر ناخودآگاه

در مقاله NLP چیست؟ گفتیم، یکی از اصلی ترین کاربرد های آن، تاثیر بر روی ناخودآگاه افراد است. هنگامی که ما در یک محیط قرار می گیریم، حواس ۵ گانه ما اطلاعاتی را از آن محیط دریافت می کنند که در ضمیر ناخودآگاه ما مسیر های عصبی را تشکیل می دهد. این اطلاعات از نورونی به نورون دیگر منتقل می شود. تکرار این تبادل اطلاعات از نورون ها باعث به وجود آمدن مسیر عصبی بزرگی می شود. این مسیر عصبی بزرگ، رفتار ما را شکل می دهد. حال تصور کنید یک رفتار و عادت را می خواهید در خودتان تغییر دهید، برای این کار شما باید مسیر عصبی جدیدی را در مغز خود ایجاد کنید.

تشکیل این مسیر عصبی جدید با استفاده از تکنیک های ان ال پی کار شما را برای تغییر رفتار هایتان راحت می کند. هر کدام از رفتار های ما دارای یک نیت منفی و مثبت می باشد. شما می توانید عادت ها و بیماری هایی مثل پرخوری، اعتیاد، استرس و… را با استفاده از تکنیک های ان ال پی و کنترل ضمیر ناخودآگاه درمان کنید.

Comments

Popular posts from this blog

نرخ آپارتمان در چیتگر چقدر است؟+ جدول قیمت

ویژگی های یک باربری خوب

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟